vrijdag 15 februari 2019

een minimalistische leven, is een begin van op een andere manier bestaan, deel 1

een minimalistische leven, is een begin van een andere manier bestaan, je gaat op een andere manier het leven en ervaren! Wat heb je echt nodig, is vaak de vraag die zich afspeelt in het begin van het inzien dat het zo genoemde normale,eigenlijk alleen maar tijd en geld kost!
Ik heb in de Emaus leefgemeenschap gewoond al is dat meer dan 

30 jaar terug, en daar was al een verandering gaande in die periode dat hier in de stad sommige, eigenlijk steeds meer eigenlijk steeds meer met een uitkering erbij wilde leven, daar is later weer verandering in gekomen! Nu dat dat de groep alleen met een uitkering erbij daar wilde leven daar was ik zelf niet zo op, en ik heb dan ook die groep verlaten! Wat mij in de leefgroep eigenlijk aantrok was dat je eigenlijk geen geld nodig had! Je kon je kleding uit het magazijn halen of uit de verkoop ruimte. Zo ook anderen dingen! Van boeken tot een schilderij, je hing het gewoon op en was je er dan op uitgekeken dan hing je het weer terug! Maar om zo te leven zelfs kort drukt al zijn stempel op je, de verandering heeft zich al ingezet! Ik had al jaren geen televisie meer en zelfs geen computer of laptop! Ja af en toe had ik wel eens een televisie! Maar die kreeg ik dan omdat ik naar de gever niet zonder kon! Maar meestal ging dat apparaat zonder dat zelfs de stekker in het stopcontact was geweest er snel weer uit! Er was nauwelijks wat goeds op te zien, als ik meekeek als ik ergens op visite was! En ook als ik tv kijk ik bij voorkeur naar een documentaire of een film! Lezen,boeken uit de bibliotheek, dat doe ik graag, en schrijven zoals deze blog verhalen, geschiedenis of hedendaags. En uit mijn eigen bestaan! Waar ik wel als eerste tegenaan keek, was dat de reclame op mij toch nog een grote invloed had, of misschien meer van het omgaan met degene die elke dag naar de televisie keken! Na de Emaus beweging was ik ook weer meer en meer naar de milieu kant overgestapt, dat legt me net als tuinen, en tuinieren! Maar ook de andere dingen, zoals kleding een fles Klok afwasmiddel milieuvriendelijk, degelijke schoenen die lang meegaan, het werd steeds moeizamer hieraan te komen behalve de Klok, die kwam ik ook steeds meer in de schappen van de supermarkt tegen! Maar goede schoenen en kleding, er kwamen steeds meer gympen , en drie spijkerbroeken voor de prijs van twee! Ik ben er een van de jeans generatie en met voorkeur de hoge modellen. En dat komt door mijn vervoersmiddelen. Van jongs af aan rijden op motoren en brommers. En  ik loop nog steeds bijna dag en nacht in een een leren jack! Die kan je tenminste nog laten repareren al wordt dat steeds moeilijker en duurder! Maar ze gaan meestal tientallen jaren mee! Wordt vervolgt!

Geen opmerkingen:

eerste blogpost met de telefoon

Nijn eerste blogpost met de telefoon! Ik typ even wat terwijl ik ondertussen overdenkt wat voor foto ik er bij gaat plaatsen! Ik denk iets o...