zondag 17 februari 2019

Ontspullen of minimaliseren? Deel 2

Deel 2 . Ontspullen of minimaliseren! Elke dag wat je huis uit, las ik op het wijde internet, steeds een ding meer! Dat zijn er aan het eind van de maand met elke dag er een meer er al heel wat! Je begint met een, wat ik wel zag zitten,dat is dus een makkie vandaag! Dan de dag erop twee, en zo op naar vier en acht! Ten eerste gooi echt niet meer weg ,anders kan je in moeilijkheden komen tegen het einde van de maand. Ik zag al een stuk of twintig dingen die meteen weg konden maar het kwam al snel naar boven dat je dan te ijverig van start gaat en vooral ,het niet bewust genoeg doet! Met mijn achtergrond was het me ineens duidelijk dat je zo een gewoonte aankweekt, die door de herhaling diep in de grijze cellen wordt geplant, dus ook die van mij! Als je het dus ook zo doet naar het voorschrift, kwam ik achter dan ben je al gauw minimaal twee maanden zoet., zonder meteen in de doos met dierbare herinneringen te hoeven grijpen, bewaar die dingen voor het laats. Anders zit je straks tussen de dozen en koffers ergens in het verleden met jouw gedachten! Echt ik maakte dat al een paar keer mee! En dan heb je nog steeds wat te doen wat het minimaliseren betreft. En de kleurige bohemien ingerichte slaapkamer komt al een stuk dichter bij, of zucht! Houd ik mij toch maar weer aan de fris ingerichte Zweedse stijl met grenen met hemels blauw als hoofdtonen, vind ik ook erg mooi! Dat is het punt bij mij , dat het gezellige drukke museum te vaak veranderd in een goed gevulde uitdragerij! Maar morgen maar weer eens in de badkamer duiken! Dat telt meteen weer eens lekker aan! Groet Pieter De badkamer ruimen!
1.Versleten tandenborstels

2. lege verpakkingen toiletartikelen, schoonmaak artikelen
3. gebruikte weggooi mesjes
4. Dingen die je echt niet meer gebruikt!
5. te oud of versleten, badmatten, douche gordijnen
6. Zakjes en lege dozen van wattenstokjes
7. Versleten handdoeken, washanden en bad sponzen!
#minimaliseren #ontspullen #30dagenchallenge #zweedsestijl

Geen opmerkingen:

eerste blogpost met de telefoon

Nijn eerste blogpost met de telefoon! Ik typ even wat terwijl ik ondertussen overdenkt wat voor foto ik er bij gaat plaatsen! Ik denk iets o...