zondag 23 december 2018

Minder is iets wat bijna iedereen in eerste gedachten zal

Column Minimaliseren is iets wat bijna iedereen in eerste gedachten zal tegenstaan! Dat woord minder vooral minder. Als jij er verder over nadenkt dat het idee kan opkomen dat jij afscheid moet nemen van al die dierbare en kostbare bezittingen die je hebt opgebouwd! Herinneringen aan de kinderjaren, dat tandje of je eerste haar in een doosje! Kindertekeningen van jou of je kind!! Minimaliseren roept een beeld op van een man op een kleedje die wat voor zich uit aan het staren is ! Kijk in eerste instantie komt er dan bij mij op, het is eigenlijk wel gaaf! En wat een mooi wit kleed legt daar zeg, of wat ludiek een tijgerhuidje, en zijn die dieren tegenwoordig niet beschermd?! En na wat Google onderzoek ga je erachter komen dat die man een duurdere laptop heeft dan jou, of een eigen Rolls Royce of vliegtuig, en een goed lopend bedrijf of sekte die draait op yoga artikelen en opleidingen verkopen! Dat zo iemand dan ook wel verteld dat het niet van hem is maar van God (al die miljoenen). Dat klinkt mij toch ook niet geheel slecht in de oren En ik kan hem beantwoorden met dat ik het ook maar beheer en het toch ook niet mee kan nemen! Pieterfranciscus

Geen opmerkingen:

eerste blogpost met de telefoon

Nijn eerste blogpost met de telefoon! Ik typ even wat terwijl ik ondertussen overdenkt wat voor foto ik er bij gaat plaatsen! Ik denk iets o...