woensdag 5 december 2018

minimaliseren kleding!


Ik las een stukje in de minimaliseren groep op facebook, over hoeveel stuks kleding is nu minimaal, de dame van het artikel had vijf of zes paar schoenen. En naar mijn gedachten hier over nog eigenlijk wel een kast vol! Ik dacht er even verder over na, van hoeveel heb ik eigenlijk! En kwam er op dat ik T-shirts heb en na enig tellen ook wel een vijf of zes stuks. En vooral  vaak sokken koop! Die slijten gewoon snel, kan erbij schrijven dat die sokken wel van een hele slechte kwaliteit zijn geworden zelfs de duurdere zien er na een paar keer wassen eruit als de sok die men voor de kerstman neerhangt, een soort jute zakken formaat. Nu  eerst even er over wat ik nodig hebt aan kleding! Nou ik werk veel in de tuin, dus als ik een nat pak haal, heb ik een complete set kleding plus schoenen nodig! En het droogt ook niet zo snel in deze tijd van het jaar dus heb ik er twee plus een set voor het weekeinde! En dat lijkt me eigenlijk ook al krap aan.

 Maar eerst even terug naar het onderwerp, ten eerste maak iedereen voor zichzelf uit hoeveel die nodig heeft! En ook je gaat toch ook geen goede kleding wegdoen die jij of je gezin nog goed aan kan! Dan hoef je gewoon niets te kopen de eerste jaren, dat scheelt toch ook wel lekker!


Ik heb van die katoenen broeken voor de zomer die snel drogen. En die draag ik dan vaak om dat die met de hand gewassen kunnen worden en redelijk snel droog zijn! Voor de rest ik koop meestal bij de kringloop, En ook een punt is, het slijt zo ook weer veel sneller door het vele wassen! Jassen had ik eerst ook van het grofvuil vandaan, zo ook mijn gordijnen en lakens en ander beddengoed. Alles ging dan eerst de was in tot aan de leren jas aan toe. Dat doe je op de koude stand met wasverzachter, en dan langzaam laten drogen dan wordt het leer niet stug of droog er van!Maar ze, de gemeente doen er tegenwoordig moeilijk over, ze vernietigen het liever!En wat jassen betreft die mij toch niet goed pasten, die gaf ik weg, of naar de kringloop!!

Geen opmerkingen:

eerste blogpost met de telefoon

Nijn eerste blogpost met de telefoon! Ik typ even wat terwijl ik ondertussen overdenkt wat voor foto ik er bij gaat plaatsen! Ik denk iets o...